Montferlandrun

Weer een jaar verder en weer een Montferlandrun in 's-Heerenberg. Ik heb een tijdje getwijfeld of ik wel mee zou doen maar omdat Jan en Marieke wel wilden gaan heb ik me toch ingeschreven. Marieke liep de 7,5 km dus vertrokken we al om half negen met z'n vieren naar Montferland. Angela ging mee om te supporteren.
We waren zo vroeg dat er nauwelijks verkeersregelaars aanwezig waren en we in '-Heerenberg zelfs verkeerd reden maar het voordeel was wel dat er nog tafeltjes vrij waren in de Snor zodat we koffie konden drinken. Om 10 uur weer naar buiten want Marieke startte om 10:30. Nadat zij vertrok liepen we naar de finish om de lopers weer binnen te zien komen en Marieke kwam fit en fruitig weer terug van haar rondje. Jan en ik gingen ons snel omkleden en richting de start. Het was belangrijk om goed warm te lopen omdat de zon weliswaar scheen maar de temperatuur rond het vriespunt lag. Helaas was het al druk bij de start en als ik ging warmlopen zou het erg moeilijk worden om een beetje vooraan te staan. Ik wilde mijn PR verbeteren (1:06 was het doel) dus dan moet je niet achteraan starten. Daarom in het startvak maar warm springen. Inmiddels waren er nog een aantal Altis Masters in het startvak verschenen maar die probeerden verder naar voor te komen. Blijkbaar hadden zij nog grotere (snellere) plannen.
Om 12 uur de start en ondanks de kou kon ik gelijk in een goed tempo komen. 4:16 en 4:11 op de eerste 2 kilometers is snel maar het voelde goed. Het duurde wel lang voor mijn handen warm werden. Andere lopers hadden handschoenen aan maar dat was blijkbaar te warm want links en rechts zag ik handschoenen in de berm liggen.

Peeskesbult op ging soepel en bij de waterposten liep ik zonder te drinken door. Zo'n 100 meter voor me liep een Altis master die ik goed kon volgen en de 2e heuvel ging ook lekker. Op 10 km kwam ik door in 44 minuten en ik lag mooi op schema voor 1:06. Kort voor Zeddam stonden mijn ouders voor de foto en met een "hoi" weer snel verder naar de 3 heuvelenweg. De eerste klim voelde veel beter aan dan vorige jaren en ik versnelde nog iets. In de laatste 800 meter heuvelaf versnelde ik nog een keer zodat de laatste kilometer onder de 4 minuten ging en na 1:05:03 kwam ik over de finish. Even de Altis mannen die net voor me waren gefinished feliciteren, de medaille oppikken en naar Angela en Marieke die ik net voor de finish had gespot. Het was even wachten op Jan die veel last had van de kou en dan snel omkleden. Helaas zat de Snor bomvol en waren andere gelegenheden afgehuurd zodat we maar in de auto zijn gestapt en thuis koffie hebben gedronken.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Two Oceans Marathon

Zestig van Texel

Coronatijd