28 dagen hardlopen en de lies

Het bezoek aan het ziekenhuis viel tegen. Niet doordat de diagnose tegenviel of er een zware ingreep staat te wachten maar omdat een operatie pas medio februari plaats kan vinden. Met 4 tot 6 weken herstel is de voorbereidingstijd voor de 2 Oceans te kort. Toen ik dit aan de chirurg vertelde vond hij dat de operatie in mei plaats kon vinden zodat het herstel van de marathon en de operatie samen konden gaan. Een win-win situatie dus.
Daarna een intake bij de verpleegkundige en de anesthesist. Bij de verpleegkundige een kleine hick-up omdat bij mij nog MRSA gesignaleerd stond (souvenir van de vakantie in Thailand vorig jaar). Het bleek dat er 3 negatieve testen nodig waren terwijl ik er vorig jaar maar 1 heb gehad. Ter plekke een test gedaan en een set meegekregen om over een week 3 monsters te maken en in te leveren.
Voordeel van dit alles is dat ik de 28 dagen hardloopchallenge af kan maken. Ik zit nu op 21 dagen. Nog 7 te gaan dus. Het bijzondere is dat door al dat lopen mijn gemiddelde hartslag omlaag lijkt te gaan. Een positief effect dus.

En vorige week een kennismaking gehad met een deel van de groep waarmee we naar Kaapstad gaan. We deden een leuke gezellige training van 10 km in Amerongen met daarna koffie en appeltaart.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Two Oceans Marathon

Zestig van Texel

Coronatijd