Promotie

Ik heb me zelf promotie gegeven. Na een jaar in groep 6 te hebben gelopen ben ik op maandag bij groep 9 gaan trainen. Waarom zo'n grote stap? Omdat groep 7 net zo hard gaat als groep 6 en er geen groep 8 is. Dat is Altis logica. Groep 9 is de hoogste recreantengroep en bijna alle lopers doen fanatiek aan allerlei wedstrijden mee.
De eerste training liepen we naar Soest waarbij de Bruggen over de Eem en over het spoor werden gebruikt voor versnellingen. Ik kon het tempo goed bijhouden en ook de versnellingen gingen goed. Eigenlijk had ik dat ook wel verwacht omdat ik in een aantal wedstrijden net zo snel of sneller was dan een aantal lopers uit deze trainingsgroep.

De 2e week liepen we langs de Eem met versnellingen van 400 meter met 200 meter rust. De instructie van de trainer: "het is rustweek dus niet sneller dan 15 km/u". 15 km/u!!!! Als ik dat in groep 6 liep dan was ik de groep kwijt!!!!
Maar goed, het liep lekker maar op de terugweg kreeg ik een paar steken in mijn rechterknie. Gelukkig niets ernstigs want een week later liep ik al weer de halve marathon bij de Vlasakkerloop.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Two Oceans Marathon

Zestig van Texel

Coronatijd