Altis testloop 2015

Op 1 juni was de jaarlijkse testloop over 10 km. Gezien de tijd op de Eemmeerloop verwachtte ik rond de 43 minuten te kunnen lopen. Na de start gelijk een flink tempo opgepakt en na 4 minuten en 1 seconde was ik al bij de eerste km. Te snel dus ik vertraagde iets. De 2e km ging in 4:06, de derde in 4:11. Nog steeds iets te snel. Er liep een andere loper kort achter me die na de derde km met een korte sprint mij voorbij liep en ca. 20 meter voor me ging lopen. De 4e km ging in 4:16 en de 5e in 4:27. Dat tempo bleef ik vasthouden tot ik na ca. 8,5 km achter me iemand hoorde naderen. Het tempo ging omhoog omdat ik de 5e plaats waarop ik liep vast wilde houden. Met een snelle laatste km van 4:06 kwam ik in 42:35 over de finish. Een verbetering van mijn PR met 2,5 minuten.
De volgende keer iets langzamer starten zodat ik het tempo constanter kan houden. Maar al met al een goede generale voor de halve marathon in Amersfoort.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Two Oceans Marathon

Zestig van Texel

Coronatijd