Zondag de halve van Hoogland

Na de testloop van 3 weken geleden, 21,1 km in net iets meer dan 2 uur, stond in de LSD training een duurloop van anderhalf uur op het programma. Er werd gestart terwijl de regen ongenadig hard uit de lucht viel. De eerste km was koud maar daarna liep het eigenlijk erg lekker. Na een uur werd het langzaam droger en het laatste kwartier was het droog. Niet lang genoeg om op te drogen maar het was gelukkig ook niet koud. De schoenen waren ook goed nat geworden en ik bedacht me dat het toch wel lekker was om een 2e paar schoenen te hebben. Op woensdag naar Run2day gegaan voor een nieuw paar. Een filmpje gemaakt terwijl ik liep op mijn oude Nike Vomero2 waarbij, niet onverwacht, bleek dat ik een neutrale loper ben. Ik kreeg de Nike Vomero7, ja mijn oude schoenen zijn echt oud, aangepast. Wel een half maatje groter omdat ik bij warm weer last heb van blaren voor op mijn tenen. Ze zaten prima maar toch nog andere gepast. De Asics zaten niet lekker maar de Adistar Boost wel. Ik heb die gekocht en ben er 's avonds gelijk mee gaan lopen. Zondags ook weer anderhalf uur mee gelopen en ze lopen beter dan mijn oude schoenen. Ook minder last van mijn knieën want de demping is blijkbaar beter, dus die gaan zondag de halve marathon voor me lopen.
Deze week niet gelopen om mijn knieën rust te geven als voorbereiding op zondag.
In totaal heb ik de afgelopen 3 maanden 235km gelopen met gemiddeld 2 trainingen per week. Niet echt veel maar het moet voldoende zijn om de halve marathon relaxed onder de 2 uur te lopen.

Helaas wordt het zondag weer wat warmer, mooi voor het dorpsfeest in Hoogland en alle feestvierders en toeschouwers maar van mij had het zo'n 14 graden mogen blijven. Maar goed, het zal een feest worden......

Reacties

Populaire posts van deze blog

Two Oceans Marathon

Zestig van Texel

Coronatijd