vakantie en succesvolle testloop

De vakantie stond voor de deur en de hardloopspullen gingen mee. De eerste week in Vilanova i la Geltru bleek dat het niet mogelijk was om in de buurt van de camping hard te lopen. De drukke wegen zijn niet ingericht om zonder gevaar te lopen en ik wil toch nog langer mee. Op de camping een keer 's morgens gaan lopen maar helaas was er geen meter vlak. 3 rondjes van een kleine 2 km gelopen terwijl het alsmaar warmer werd. En daarna m'n schoenen niet meer gebruikt. Ik heb wel (bijna) elke avond mensen zien hardlopen langs de boulevard maar daar is het voor mij niet van gekomen. De 2e week in de Drome in Frankrijk liep er een pad langs de camping waar ik 's ochtends een keer ben gaan hardlopen maar meer dan 9 km werd het niet.
Na de vakantie op 1 september de testloop voor de halve marathon. Met te weinig training was het doel uitlopen zonder problemen. Dat is gelukt al had ik toch weer wat last van m'n knieen. Ik had er eigenlijk al last van sinds de vele files in Frankrijk waarin het koppelingspedaal steeds weer ingedrukt moest worden. Het is ook vooral de linkerknie. Het gekke is dat ik gaandeweg de loop steeds minder last kreeg.
Maar goed, het lopen ging dus lekker en onderweg met Richard lekker gekletst over van alles en nog wat en de tegemoetkomende loopsters beoordeeld (een man moet toch wat). Uiteindelijk de 21,1 km gelopen in 2 uur en 1 minuut. Jammer dat de eerste kilometers zoals gewoonlijk in een heeeeeel traag tempo gelopen werd anders was de test al onder de 2 uur gelukt. Het vertrouwen is er, was er eigenlijk al. De komende weken nog wat rustige loopjes en over 3 weken knallen.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Two Oceans Marathon

Zestig van Texel

Coronatijd