Eerste pijntjes

Ja hoor, de eerste pijntjes dienen zich aan. Maandag had ik wat stijve knieën maar dat werd er op de maandagavondtraining goed uitgelopen. Voor de zekerheid op woensdag niet gelopen en op zondag de LSD training van 2x50 minuten. Uit voorzorg al veel gedronken want het zou erg warm worden. Dat was om 9 uur bij het vertrek al goed te merken. Genoeg water meegenomen en rustig aan doen dan zou het geen probleem mogen zijn. Ondanks het warme weer toch zo'n 25 lopers, meer dan ik tot nu toe op de training gezien heb. Het eerste stuk door Hoogland en de Isselt waarna de route onder de bomen van Birkhoven richting Soestduinen liep. Na 3 km even wat last van mijn linkerknie maar dat ging al snel over en na 50 minuten een dikke 8 km gelopen en konden we weer terug. Tot zo'n 10 km met een andere clinic deelnemer opgelopen en wat gepraat maar toen ik even wat vertraagde om een flesje water leeg te drinken haalde hij net het verkeerslicht bij de BW-laan en moest ik net wachten. Het laatste stuk over de snoeihete Isselt alleen gelopen en elk stukje schaduw opgezocht. Uiteindelijk in 1 uur en 40 minuten een dikke 16 km gelopen. Verhoudingsgewijs minder dan vorige week maar het was ook een graad of 8 warmer.
Nu is het maandag. De knieën voelen stijf aan en daarom heb ik de maandagtraining maar overgeslagen. Even rustig aan doen.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Two Oceans Marathon

Zestig van Texel

Coronatijd