Een week en 35 km verder

De eerste echte week voorbereiding zit er op. Viel het mee? Ja en nee.
Maandag bij Altis getraind. Het was een hersteltraining en uiteindelijk bijna 12 km gelopen in een rustig tempo. Dat ging vrij gemakkelijk. Donderdag 10 km gelopen door Hoogland west en zondag dik 13 km LSD training  bij Altis.
De LSD training was een mooi leermoment. Het was een bloktraining van 4 x 10 minuten heen met 10 minuten op 75%, 10 minuten op 85%, 10 minuten op 95% en dan weer 10 minuten op 85%. Daarna keren en hetzelfde programma terug naar het clubhuis. De zon scheen fel en de temperatuur steeg met elke kilometer. De eerste 20 minuten gingen lekker, te lekker. Zo lekker dat ik de volgende 10 minuten gelijk aanklampte bij de snelle lopers. Fout, fout, fout. Het gevolg was dat ik bij het 4e deel mijn hartslag niet meer omlaag kreeg. Op de terugweg daarom weer rustig begonnen maar nog steeds een te hoge hartslag. De 75% ook niet meer gehaald en eigenlijk constant boven de 170 per minuut gezeten. Wel een tempo van onder de 6 minuten aangehouden. Langzamer wilde ik niet maar dit was niet helemaal het doel van de training. Bij de verkeerslichten op de Bunschoterweg een dikke minuut moeten wachten en toen liepen de benen vol, maar dat was er snel weer uit. Uiteindelijk na 40 minuten op 400 meter van het clubhuis geƫindigd. Het laatste deel gewoon uitgelopen, lekker wat rekken, koffie en naar huis. Uiteindelijk wel een goed gevoel en geen stramme spieren of zo.
Het warme weer viel me wel tegen en het lopen met een riem met 5 waterflesjes ging prima totdat ik ging drinken. De gewichtsverdeling aan de riem veranderd dan en dan gaat de riem draaien. Na diverse correcties gemerkt dat het makkelijker is om de riem de riem te laten. Na enige tijd blijft hij zitten in de door de riem gewenste stand en dan heb je er eigenlijk het minste last van.
Maandag kan ik niet trainen, eens kijken of ik woensdag kan. En volgende week zondag 2x45 minuten. Toch weer 10 minuten langer dan vandaag maar wel zorgen dat ik niet te hard ga.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Two Oceans Marathon

Zestig van Texel

Coronatijd