Dilemma

Ik heb altijd gevoetbald. Ik weet niet beter. Heb ook nooit een andere sport gedaan. Ja, op school en in mijn diensttijd, maar daar had ik geen keuze. Op een onderbreking van 4 jaar na toen het werk te veel tijd opslokte, was voetbal mijn passie. En toen ik na een beenbreuk stopte duurde het maar een jaar of daar stond ik weer op het voetbalveld.
Maar nu, een half jaar voor mijn 50ste verjaardag, wordt het leeftijdsverschil met m'n teamleden en vooral mijn tegenstanders steeds groter en misschien moet ik mijn teamgenoten maar niet meer voor de voeten lopen......
Maar wat dan? Tennis, golf, allemaal niets voor mij. Hardlopen heb ik al eens geprobeerd maar de discipline ontbrak. Afgelopen winter toch weer begonnen en af en toe een stukje gelopen. Toen toch de discipline opgebracht om dat elke maandagavond te doen en dan aan het eind van de loop de voetbaltraining van mijn zoon te bekijken. Die regelmaat hielp en dat ging lang goed totdat de zomerstop begon. Maar inmiddels had ik het GPS horloge van mijn vrouw ontdekt. Het zien van de tijden, gemiddelde snelheid en zo motiveert. En met de hartslagmeter erbij zie ik ook duidelijk verbetering in mijn conditie. Met 1 keer lopen per week toch in 51:08 een 10 kilometer gelopen. Inmiddels heb ik me ingeschreven voor de halve van Hoogland in september en gelijk de clinic erbij geboekt. Een doel en een stok achter de deur, dat moet toch te doen zijn.
En hoe ik dat in september met het voetballen doe? Dat zie ik dan wel weer. Misschien staan ze wel te juichen als ik me afmeld.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Two Oceans Marathon

Zestig van Texel

Coronatijd