Hij bestaat: de man met de hamer

Ik heb hem lang kunnen ontwijken maar na bijna 3 jaar hardlopen heb ik hem dan toch ontmoet: de man die iedereen wilt ontlopen, de man met de beruchte hamer. Hij kan overal staan maar vandaag stond hij vlak bij Soestduinen. Op de terugweg vanuit Lage Vuursche tijdens de 35 km duurloop in de voorbereiding voor de marathon van Rotterdam. En hij sloeg ongenadig hard toe.


Eigenlijk was het niet vreemd dat hij er stond want ik had een behoorlijke verkoudheid gehad, misschien was het wel griep geweest. Op donderdag was ik pas weer gaan werken en na zo'n week is 35 km toch wel een ietsiepietsie te ver. En toch ging het eigenlijk helemaal niet zo slecht. Ik liep lekker mee met de groep  en we hadden net een stop gemaakt op 24 km waar Bauke voor drinken en wat eten had gezorgd. Maar opeens was het gebeurd, de energie was op. En ik moest nog 10 kilometer, 10 hele lange kilometers. Met een combinatie van joggen en wandelen heb ik die afgelegd. Ik durf de data van mijn horloge niet te bekijken want dan zie ik hoe vaak ik gewandeld heb. Wat ik wel weet is dat ik gemiddeld precies 10 km per uur gelopen heb. En dat is genoeg, meer hoef ik vandaag niet te weten.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Two Oceans Marathon

Zestig van Texel

Coronatijd