Baancompetitie 3000 meter

Dit jaar deed ik voor het eerst mee met de Amersfoortse baancompetitie. 4 avonden met resp. 3000, 1500, 5000 en 800 meter. Bij de inschrijving geef je de verwachte eindtijden en op basis daarvan wordt je ingedeeld in één van de series. De langzame deelnemers beginnen om te eindigen met de snelste serie.

Ik zat in serie 3 met eindtijden tussen de 11:30 en 12:20. Ik had een eindtijd van 12 minuten opgegeven en had de daarbij behorende tussentijden in mijn hoofd en op een briefje bij me. Na goed inlopen was de start van mijn serie om 20:40. Na de start gelijk het tempo van 4 minuten per kilometer opgepakt en me niet gek laten maken door de sneller startende lopers. Ik kon het tempo goed vasthouden en kwam elke ronde precies op tijd door. De laatste rondje nog aangezet om te finishen in 11:54.23. Daarna weer snel het trainingspak aan en uitlopen. Bij de volgende serie zag ik dat veel lopers erg diep gingen en met de tong op de schoenen over de finish kwamen. Als ik dat zo zie is er voor mij nog voldoende tijd te winnen. Zelf kwam ik veel fitter over de finish.
Over 2 weken de 1500 meter. Eens zien of ik dan harder kan.....

Reacties

Populaire posts van deze blog

Two Oceans Marathon

Zestig van Texel

Coronatijd