Kippenren in Barneveld

Op 12 april stond de volgende halve marathon op het programma: de Kippenren in Barneveld. Net zoals de vorige loop in Harderwijk met z'n vieren naar Barneveld getogen waar de heren gingen lopen en de dames lunchen en winkelen. In Barneveld komen we een aantal bekenden tegen (Herry en Richard) en na enige tijd gingen we ons klaarmaken en een beetje inlopen. De start was stipt om 2 uur. Alle afstanden, de halve, kwart en achtste marathon startten gelijktijdig en het eerste deel door de winkelstraten van Barneveld ging met zo'n 700 lopers en veel (winkelend) publiek. Al snel kwam er ruimte om het eigen tempo te lopen. Na 2 km gingen de achtste marathon lopers linksaf maar het overgrote deel ging rechtdoor richting het paradijs. Daar ging het via onverharde bospaden en 3 bruggetjes tussen weilanden en bossen door. Na 5 km bij de eerste waterpost rustig een bekertje leeggedronken en weer door. Kort daarna weer verharde weg terug naar Barneveld. We passeren de begraafplaats wanneer we Barneveld in lopen en de laatste honderden meters gaan weer tussen het winkelend publiek door. Herry heeft me inmiddels ingehaald maar goed, hij hoeft maar 1 rondje. De achtste marathon lopers zijn er weer bij en iedereen, behalve de halve marathonners, gaan over de finish. Wij mogen nog een rondje.
Het 2e rondje begint goed maar na 13 km gaat het toch wat minder en lopen de kilometertijden iets op. Bij de de waterpost rustig de tijd genomen om water te drinken en een banaan te eten. Daardoor wel tijd verloren maar ik hoopte die tijd weer goed te maken. De banaan werkte en het ging weer iets sneller. Ik loop inmiddels het 2e rondje alleen want er waren maar een dikke honderd lopers die de halve marathon liepen. Ik kan me af en toe optrekken aan een voor mij lopende deelnemer en haal in de 2e ronde slechts 2 lopers in maar wordt ook maar door 3 lopers ingehaald die de race iets beter ingedeeld hebben. Een laatste eindsprint door de winkelstraten en ik finish in 1:45:40. Weer een verbetering van mijn PR maar niet de gewenste 1:45:00. Dat is dan de uitdaging voor de volgende keer.

Jan finished in 1:54:51 en verbeterd zijn PR ook. Richard finished sneller dan de gehoopte 2:06:00.
Nadat de chip is ingewisseld voor een kippetje en droge kleren zijn aangetrokken wordt de inwendige mens verwend op het terras van de Babbel.


Nog een laatste tip aan de organisatie: de volgende keer het rondje andersom lopen want via de begraafplaats naar het paradijs is toch logischer dan andersom.


Foto's van de facebook pagina van de Kippenren.


Reacties

  1. Je eerste reactie, je hebt hem verdient na al je moeite.
    Ik ben trots op mijn grote broer. Je bent de eerste abraham in de familie, maar wel de fitste van allemaal. Ik geniet van je blog met al je verhalen en probeer in gedachten met je mee te rennen, maar alleen van de gedachten slaat mijn hart al op hol. We hebben niet allemaal de conditie van een jonge held.
    Ik weet dat je je nu afvraagt wie al deze lieve dingen tegen je zegt, maar ja ik ben het toch echt. Je jongste zus.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Two Oceans Marathon

Zestig van Texel

Coronatijd