Marathon training week 15

De marathon komt steeds dichterbij. Het startbewijs heb ik al enkele weken binnen en sinds deze week weet ik dat ik in de 2e startgolf zit. En deze week stond de langste duurloop op het programma.
Maar voor het zover was moest ik eerst controleren of de kuit hersteld was. Dus op woensdag een duurloop gedaan en het viel reuze mee. Nog wel een wat stijf gevoel tijdens het lopen maar niets om me ongerust te maken. Zondag dus de duurloop van 36 km. Via Birkhoven en langs het spoor naar Pijnenburg en vervolgens naar Lage Vuursche om na een rondje om Drakesteyn dezelfde route terug te lopen. Op 12 km stond een verzorgingspost bij vv Hees zodat we na 12 en 24 km wat konden drinken en eten. Met een lekker tempo rond de 11 km per uur werden de eerste 24 km afgelegd. 
Na de 2e stop kreeg ik toch wat last van de kuit en terwijl het grootste deel van de groep harder ging lopen heb ik het tempo vast gehouden om niet te forceren. De laatste kilometers werden zwaarder en werd het tempo toch wat trager maar uiteindelijk, buiten de 2 pauzes om, toch weer met 5:36 per km gelopen. Nog altijd goed voor een marathon onder de 4 uur.
Nu nog wat kortere duurlopen en dan moet het in Rotterdam gebeuren.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Two Oceans Marathon

Zestig van Texel

Coronatijd