Marathon training week 12

Uit voorzorg de maandagtraining overgeslagen. Ik merkte namelijk dat de benen zwaarder werden. De eerste 10 km van de duurloop op zondag had ik daar last van. Op woensdag de intervaltraining gedaan met 9 x 800m op 4:30 per km. Een tempo dat voor mij makkelijk te doen is.
Omdat ik vrijdag vrij had en het donderdagavond regende heb ik de donderdagtraining overgeslagen om vrijdagochtend een duurloopje van 13 km te doen. Op zondag de duurloop van 28 km. En ook dit keer weer zware benen die echter niet weg gingen. Nog wel 2 km op half marathon tempo gelopen (km 21 en 22) maar erg lekker ging het niet. Niet dat het erg veel moeite koste, maar ik heb wel eens lekkerder gelopen.
Daarom maandag maar weer overslaan en alleen woensdag de interval training mee lopen (2x1000m en 3x2000m op 10 km tempo).
De maand februari leverde een record aantal kilometers op: 226.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Two Oceans Marathon

Zestig van Texel

Coronatijd