Marathon training week 13

Deze week alleen de intervaltraining op woensdag en de duurloop op zondag gelopen. De extra rust heeft me goed gedaan.
De interval bestond uit 2 keer 1000 meter en 3 keer 2000 meter op 4:30 per kilometer. De laatste 2000 meter ging echter veel sneller maar voelde lekker. Na afloop even met de trainer gesproken die vond dat ik in de duurlopen met de snellere groep mee zou moeten en makkelijk binnen de 4 uur de marathon moet kunnen lopen. Maar omdat het mijn eerste marathon wordt blijf ik voorzichtig. Op zondag vertrok de snelle en de middengroep gelijk voor de 34 km maar na een kilometer heb ik het tempo van de snelle mannen toch gelaten voor wat het is en 10 km voor de middengroep van 12 lopers het tempo bepaald en de snelle groep langzaam weg laten lopen. De laatste 5 km vielen één voor één een aantal lopers af en met 6 lopers het laatste deel versneld. Uiteindelijk lekker gelopen met een gemiddelde van 5:35 per km. 's Middags nog een stukje gefietst en 's avonds voelden de benen prima. De marathon komt dichterbij en het vertrouwen groeit.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Two Oceans Marathon

Zestig van Texel

Coronatijd