Tilburg Ten Miles




Op 4 september werd de Tilburg Ten Miles gelopen. Ooit, heel lang geleden, heb ik een keer staan kijken met de Tilburgse schoonfamilie en op aandringen van Angela liep ik dit keer mee. Al vroeg waren we naar Tilburg afgereisd om eerst bij schoonmoeder de administratie bij te werken en daardoor konden we de dames en heren op de 10 kilometer achter de flat langs zien komen. Even voor 1 uur vertrok ik  naar de start voor de wedstrijd. De afstand was net genoeg om lekker warm te lopen en na wat oefeningen stapte ik het startvak in voor tijden onder de 70 minuten. Erg ambitieus aangezien mijn benen niet lekker aan voelden maar de ervaring is dat je maar beter in een iets te snel startvak kunt staan dan in een te langzaam startvak. Terwijl ik wachtte op de start hoorde ik om me heen mensen zeggen dat ze blij zouden zijn met een tijd van 1 uur en 30 minuten. Wat doe je dan hier?????
Nadat het startschot klonk ging ik al snel over de start en bleek dat er inderdaad te veel langzame mensen in dit startvak stonden. En omdat we na ca. 1 km al een fietspad op gingen was het steeds zoeken naar een gaatje of weer afremmen omdat ik niet door kon lopen. Het parcours was bochtig met verschillende ondergronden en hier en daar een haakse bocht. Niet een parcours om eens lekker in je ritme te komen. Na enkele kilometers voelde ik weer dat mijn benen niet goed waren en dat mijn hartslag te hoog was maar ik probeerde toch het tempo vast te houden. Na 6 of 7 kilometers zag ik Ron voor me lopen die ik heel langzaam in haalde. Ik zorgde er voor dat ik hem niet te snel inhaalde en pas op kilometer 13 liep ik hem al groetend voorbij. Het laatste stuk was het beste er wel af en de kilometers gingen iets langzamer. Vlak voor de finish hoorde ik Angela me nog aanmoedigen en met 1:14:50 kwam ik over de finish. Even wat gedronken en gegeten en Angela opgezocht en terug gewandeld naar de flat voor een warme douche.

De Tilburg en Miles: prima georganiseerd, veel publiek maar een waardeloos parcours .

Reacties

Populaire posts van deze blog

Two Oceans Marathon

Zestig van Texel

Coronatijd