Halve van Hoogland


Weer een jaar voorbij dus ik stond weer aan de start van de Halve van Hoogland. Het plan voor vandaag was "geen plan maar lekker lopen". Mijn benen voelden nog steeds niet helemaal lekker al had ik het weekend er voor zonder problemen 3 dagen achter elkaar gelopen. Maar dit keer had ik geen tijd voor ogen en wilde ik relaxed lopen.
Dus ik stond vrij ver achterin het startvak en na het startsignaal duurde het nog bijna een minuut voordat ik over de start ging. Dan een lekker tempo opgepakt en met kilometertijden van 4:40 tot 4:50 haalde ik langzaam maar zeker een groot aantal lopers in die voor me gestart waren. Onderweg kwam ik vele bekenden tegen die ik groette en na zo'n 6 a 7 kilometer liep ik in een klein groepje en maakte ik samen met een andere loper al kletsend het tempo. Na 10 kilometer passeerden we Teun die te hard gestart was en na 11 kilometer kregen we de wind tegen. Het tempo daalde iets maar de wind was met deze warme temperaturen best wel lekker. Na een waterpost waren we nog maar met z'n twee-en en liepen we met een strak tempo naar de Bunschoterstraat. Daar kregen we de wind weer mee en op dat moment begon de zon ook weer te schijnen. Maar ondanks de warmte konden we het tempo nog iets verhogen en onderweg naar de finish achterhaalden we vele lopers. Best lekker om op het eind lopers in te halen terwijl ik meestal word ingehaald omdat ik te ambitieus ben en te snel start.

Na precies 1:41:58 en een eindsprintje om vlak voor de finish nog de laatste 2 lopers in te halen passeerden we de finish. Een handdruk om elkaar te bedanken en dan wachten op mijn loopmaatjes die allemaal verhit en vermoeid over de finish kwamen. Door de warmte geen wereldtijden vandaag.

Dan uitlopen en cooling-down oefeningen waarna we het bier gingen proeven.

's Avonds op Strava kwam ik mijn medeloper weer tegen en kon ik hem daar ook nog bedanken voor de loop. En de aanpak om gewoon lekker te lopen zonder de druk van een PR te moeten lopen beviel uitstekend.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Two Oceans Marathon

Zestig van Texel

Coronatijd