Marathontraining week 2

Week 2 begon met de maandagavond training. Een rustige duurloop van een kleine 10 km. Op donderdagavond moest ik helaas op afstand ondersteuning verrichten bij de werkzaamheden in Maastricht en heb ik donderdagmiddag 12 km gelopen. Zaterdagochtend was de omslagpunttest. 10 minuten op 5:30/km, 5 minuten rust, 10 minuten op 5:00/km, 5 minuten rust en 5 minuten op 4:30/km. Deze tijden waren gebaseerd op mijn 10 km tijd met de aanname dat dat tempo rond mijn omslagpunt lag.
Bij het begin en einde van elk 10 minuten blok werd de hartslag gemeten en opgeschreven. Met de laatste hartslag werd daarna nog een test gedaan: 3 minuten met 3 slagen onder de laatst gemeten hartslag en 3 minuten met 3 slagen boven de laatst gemeten hartslag.
Het verschil was duidelijk te merken. De eerste 3 minuten gingen makkelijk a 4:35/km en de laatste 3 minuten waren zwaar met 4:10/km. Komende week krijg ik de resultaten van de test maar mijn omslagpunt zal rond de 169 of 170 liggen.
Zondag de duurloop van 21,1 km gedaan met een langzamer tempo dan vorige week (5:50/km) en een hartslag die lange tijd rond de 135 lag maar na 17 km langzaam wat opliep. Daarna nog 5 ins en outs. Toch een totaal van 54 km deze week.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Two Oceans Marathon

Zestig van Texel

Coronatijd