Terug- en vooruitkijken

Terugkijken, dat is makkelijk want het belangrijkste staat in de blog. Ik ben begonnen met eens per week een rondje van 10 km. In het begin met 1 of 2 stukjes wandelen maar in maart rende ik dat al zonder wandelen. Nadat ik een GPS horloge ben gaan gebruiken werd het steeds een wedstrijdje tegen mezelf om een snellere tijd te lopen. In juni resulteerde dat in een 10 km in 51:08. Omdat ik tijdens de Cityrun van Amersfoort moest werken kon ik helaas geen 10 km tijdens een wedstrijd lopen. Omdat het uitlopen van de 10 km geen uitdaging meer was heb ik me aangemeld voor de halve marathon van Hoogland en de bijbehorende clinic bij Altis. Met 2 trainingen per week, een LSD op zondag en een korte duurloop op woensdag, pijnlijke knieƫn en in de laatste weken nauwelijks training de halve uitgelopen onder de 2 uur.
Daarna de training serieuzer opgepikt met 2 trainingen bij Altis en 1 duurloop per week, mits werk dit toestond, wat resulteerde in een 1:13:16 op de 15 km tijdens de Montferlandrun. Het totaal van de trainingen vanaf juni, de maand waarop ik bij Altis ben gaan trainen en met GPS horloge ben gaan lopen, is 520 km met de maand juli als uitschieter: 111 km.

En vooruitkijken? Voor de Florijn Winterloop (10 EM) en de Midwintermarathon (18,5 km) heb ik me al ingeschreven. De Bergcross in maart en de halve Marathon van Amersfoort (juni) zal ik waarschijnlijk ook lopen. Een 10 km wedstrijd wil ik ook lopen al is het maar om een tijd te zetten. Over het najaar wil ik nog niet nadenken, te ver weg.

En doelstellingen v.w.b. de tijden: 
Afstand
Doel
Tempo (min/km)
Huidig PR
10 km
< 46:00
4:35
-
15 km
< 1:10:00
4:39
1:13:16
16,1 km
< 1:15:00
4:41
-
21,1 km
< 1:45:00
5:00
1:59:10
 
Dat zijn flinke verbeteringen, maar met meer en betere training dan in 2013 lijkt me dit haalbaar.  Natuurlijk wel afhankelijk van de tijd die werk op zal slokken. Het komend jaar zal ik waarschijnlijk regelmatig in Maastricht verblijven en niet bij Altis mee kunnen trainen dus dat vraagt zelfdiscipline. En er wordt beweerd dat ik toch niet stop met voetballen...... Hoe ze daar bijkomen......... ;-)

Tot slot; een voorspoedig 2014 gewenst!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Two Oceans Marathon

Zestig van Texel

Coronatijd