Florijn winterloop 2016

Weer een nieuw jaar en dus weer de Florijn Winterloop. De voorbereiding was niet best. Al 2 weken ging ik hoestend en blaffend als een zeehond door het leven en mijn vrouw dreigde al om me uit te zetten in de Waddenzee.
Donderdag waren eindelijk mijn nieuwe schoenen binnengekomen bij Runnersworld (Brook Glycerine) en die wilde ik toch uitproberen. En omdat het langzaam beter ging had ik toch besloten om mee te lopen op de 10 Engelse mijlen al had ik geen idee hoe het met de vorm zat.

Om 11 uur dus toch gestart en zoals gewoonlijk vrij snel vertrokken (jeugdig overmoed?) en de eerste 5 kilometer ging in 22:19. Maar daarna ging mijn hartslag pas echt omhoog tot boven mijn omslagpunt en waren de gevolgen van de hardnekkige verkoudheid te merken. De km tijden gingen langzaam omhoog en ik werd meer en meer ingehaald. De 10 km ging nog in 45:34 maar daarna was het beste er echt af en in 1:15:20 kwam ik uiteindelijk over de finish. Wel lekker gelopen maar niet het tempo dat ik normaal gesproken hanteer.

Het positieve was wel dat de nieuwe schoenen lekker zaten en ik dit keer geen blaren op de voorkant van mijn tenen had. De komende weken hard doortrainen en over een maand in Apeldoorn de 25 km dik onder de 2 uur lopen. Dat moet toch lukken.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Two Oceans Marathon

Zestig van Texel

Coronatijd