Run4Water zonder succes

Op 1 november was de Run4Water, een wedstrijd georganiseerd door de Rotary en Altis waarbij de opbrengst besteed wordt aan schoon drinkwater in Ghana. Dus lopen voor een goed doel en de kans om over de oude start/landingsbaan van Soesterberg te rennen.

Omdat de benen bij de maandagtraining goed aanvoelden, de marathon van Amsterdam leek goed verteerd, had ik me op het laatste moment nog opgegeven voor de 10km. Dus 's morgens op de fiets naar Soesterberg zodat de spieren losgefietst konden worden. Daar aangekomen met bekenden bijgepraat, omkleden in een oude shelter en warmlopen onder een weldadig zonnetje. Om 13:00 klonk het startschot en ging ik van start. De eerste kilometer uiteraard wat te snel (4:10) om daarna de km tijden rond de 4:25 te houden. Na 2,5 km verlieten we de vliegbasis en liepen door de Paltz. Heuveltje op en af maar een mooie route en na een dikke 5 km weer terug op de vliegbasis. De laatste 5 km over de 2 start/landingsbanen waarbij opviel dat deze niet geheel vlak was maar een beetje in een kom lag.
Foto van Marieke


Vanaf km 7 bleek dat er toch nog wel een stukje marathon in de benen zat en moest ik het tempo laten zakken. Het groepje waarin ik liep kon ik niet bijhouden. Kort voor de finish stonden Jan en Marieke aan te moedigen en riepen "goed bezig". Nou, daar dacht ik anders over. In 45:23 kwam ik teleurgesteld over de finish. Maar eigenlijk kon ik 2 weken na de marathon niet verwachten dat het sneller zou gaan.
Maxime en Herry kwamen kort na mij over de finish en ook zij hadden hetzelfde gevoel als ik; de marathon was nog niet verteerd.

Daarna op zoek naar water, iets wat bij elke loop bij de finish uitgedeeld wordt. Maar hier niet. Ze moeten de naam maar omdopen van Run4Water naar RunNoWater. Overigens werd via facebook netjes excuses aangeboden dat er geen water was.

Na nog wat kletsen op de fiets door de mooie herfstige bossen weer terug naar Amersfoort. Het was een gezellige middag.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Two Oceans Marathon

Zestig van Texel

Coronatijd