Halve van Hoogland 2015

2 jaar na mijn eerste wedstrijd stond ik weer aan de start bij de Halve van Hoogland. Met mijn verkoudheid ging het de goede kant op en ondanks een minimaal aantal trainingen in de afgelopen weken wilde ik proberen om onder de 5 min/km te blijven. De benen voelden nog niet echt goed aan maar voldoende om vlak te lopen.

Nadat ik Angela had uitgezwaaid bij de start van de 5 km ging ik met Jan warm lopen om haar daarna bij de finish op te wachten. Daarna was het onze beurt. Ik stond redelijk voor aan en kort na het startschot ging ik over de startlijn. De eerste kilometer ging in 4:45 en na 1,5 km kwam Maxime naast me lopen. Even bijpraten, een stukje met haar opgelopen maar haar doel, onder de 1:40 was voor mij te snel en na 3 km liet ik haar gaan om mijn eigen tempo te lopen. De kilometers gingen strak tussen de 4:50 en 5:00. De Krachtwijkerweg met zijn steentjes was geen probleem en liep lekker. Daarna het Zuidereind en dan rechtsaf de Grimmesteinseweg in. Daar had ik de wind in de rug. Dat liep lekker maar ik was de verkoelende wind wel kwijt. Het tempo bleef constant en na 15 km kwam ik naast een andere loper te lopen die hetzelfde tempo had. Samen liepen we lekker door tot 1 km voor het eind waar hij aangaf te gaan versnellen. Ik wilde het tempo vast blijven houden en liet hem gaan. Na 1:43:46 kwam ik door de finish. Lekker gelopen zonder tot het uiterste te zijn gegaan. En wat is er dan leuker dan van je eigen dochter de medaille omgehangen te krijgen.


In tegenstelling tot de 30 van Amsterdam noord kon ik het tempo nu wel goed vasthouden en lag het tempo zelfs iets hoger. Misschien had ik toen al last van de opkomende verkoudheid/griep of was het lopen in een grote groep, waarbij ik steeds moest opletten niet op de hakken van andere lopers te stappen, te vermoeiend. In ieder geval geeft de Halve van Hoogland een beter gevoel voor de marathon van Amsterdam dan ik na de 30 van Amsterdam noord had.



Reacties

Populaire posts van deze blog

Two Oceans Marathon

Zestig van Texel

Coronatijd