Vathorstrun

Op zaterdag 6 september was de Vathorstrun. Ik had gekozen voor de 5 km omdat ik net weer 2 weken in training was. Helaas de hele nacht last gehad van een opkomend griepje. Om 13:00 uur op de fiets naar Vathorst en ik voelde al dat de benen niet optimaal waren. De training afgelopen donderdag was toch zwaar geweest. Om 13:30 mijn spullen ingeleverd en geprobeerd om de stijfheid weg te lopen. Dit lukte niet echt, vooral de kuiten waren zwaar.
Ik wilde in de 21 minuten lopen met km tijden rond de 4:20. Gezien mijn 10 km tijd zou dat moeten kunnen maar met slechts 2 weken training en het gevoel in de benen misschien te snel voor mij.
Ik was op de 2e rij in het startvak gaan staan om geen last van langzame deelnemers te hebben. Kort na 14:00 uur het startschot en als een gek gingen sommigen van start. Al binnen de 1e km vielen deze lopers terug en stabiliseerde het lopersveld zich. De eerste km ging te hard (4:06) en ik nam iets gas terug. Samen met een meisje opgelopen naar het keerpunt. Zij vond het wel "chill" om samen te lopen. Maar niet chill genoeg  want na 3,5 km haakte ze langzaam af. Het tempo lag inmiddels op 4:30 per km en liep op naar 4:40 in de laatste km. Het gebrek aan training was toch goed te merken.
Uiteindelijk gefinished in 22:22 en door alle inspanning vergat ik de Garmin te stoppen. Even uithangen over het hekwerk, een flesje water en een medaille aannemen en uitrusten op het finishterrein. Voor mijn gevoel was ik rond de 15e plaats gefinished.
Om 15:00 gekeken naar de start van de 10 km en daarna volgde de prijsuitreiking. Verbaasd hoorde ik mijn naam bij de prijswinnaars in de mannen 45+ categorie dus ik mocht op het podium een pakketje met wijn en knabbels in ontvangst nemen. Er zijn foto's van gemaakt maar die staan (nog) niet bij de gepubliceerde foto's, dat heb ik weer. Maar goed, slecht lopen en toch bij de eerste 3 in mijn categorie. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Two Oceans Marathon

Zestig van Texel

Coronatijd