Halve van Hoogland

Een jaar na mijn eerste wedstrijd was ik weer op het dorpsfeest van Hoogland bij de Halve van Hoogland. In tegenstelling tot vorig jaar deed ik niet de halve marathon maar de 10 km want dat vond ik ver genoeg na 4 weken training.

Na wat inlopen met Jan en Herry, die beiden de halve liepen en 10 minuten eerder vertrokken en een bezoek aan de wc, stond ik klaar in het startvak. Daar nog even succes wensen aan een aantal bekenden en het startpistool ging af. Na 30 seconden ging ik onder de startboog door en liep ik gelijk een lekker tempo.
 
Weinig slalommen in de eerste kilometer dus het begon goed met een kilometertijd van rond de 4:30. Ook de volgende kilometers gingen lekker en ik liep in een groep van ongeveer 8 lopers. Na 5 km gingen we de 2e ronde in en ook kilometer 6 ging nog lekker. Waar echter 2 weken geleden na 4 km het lampje langzaam uitging gebeurde dat nu na 6 km. Nog even kon ik het groepje bijbenen maar ik moest ze toch laten gaan en de km tijden liepen op naar de 4:45. De laatste km kon ik toch nog versnellen en met 46:16 en 10.12 km op mijn klokje snelde ik over de finish. 1 minuut boven mijn PR maar ik had ingezet op een tijd rond de 46 minuten dus ik mocht tevreden zijn. De conditie is weer flink verbeterd en een tijd onder de 45 minuten komt nog wel.
 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Two Oceans Marathon

Zestig van Texel

Coronatijd