Altis testloop

Op 26 mei de testloop bij Altis. 10 km door Hoogland west. Om 19:30 vanaf de baan rustig inlopend naar de Zevenhuizerstraat/Bunschoterstraat waar alle groepen verzamelden. De trainer verkondigde dat lopers die sneller waren dan 52 minuten of langzamer dan 55 naar een andere groep moesten. Maar ook zonder de testloop weet hij wel wie hoger zou moeten lopen.
Stipt om 20:00 vertrokken de 10 km lopers en 2 minuten later de 5 km lopers. De eerste 3 km was tegen de wind in richting de A1. Ik haalde snel een aantal lopers in totdat ik in een groepje terecht kwam dat mijn tempo liep (4:45 per km). Dan de polder in en met wat hulp van de wind versnelde ik naar 4:30 per km en haalde een aantal lopers in om te blijven hangen op zo'n 20 meter van een groepje van 4. Bij de waterpost op 5km haakte er 2 af en had ik nog 2 lopers om me op te richten. Wat verder liep een groep van 7 en ver daarvoor een hele snelle loper.
Tot aan de finish bleef ik achter de 2 lopen zonder dichterbij te komen. Sterker, ze liepen langzaam iets van me weg en bij de finish had ik zo'n 100 meter achterstand.
Ik had me vooral gericht op de kilometertijden en niet gerekend naar de eindtijd maar ik wist dat het onder de 46 minuten zou zijn. De laatste kilometer kon ik nog iets versnellen en de klok gaf bij het finishen een tijd van 45:11 aan. Sneller dan ik had gehoopt en met een 11e plaats was ik erg tevreden.
Na mij volgden al snel meer lopers van trainergroep 5 met tijden onder de 50 minuten. Een deel was sneller dan 50 minuten maar de helft liep een tijd tussen de 52 en 55 minuten.
In het clubhuis toch maar de tijd doorgegeven aan de trainer en besloten om op donderdag met groep 6/7 mee te gaan. Op maandag, omdat op zondag ook al de LSD is, nog even in groep 5 blijven en later hogerop.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Two Oceans Marathon

Zestig van Texel

Coronatijd