Een derde plaats........ bij de vrouwen.....

Na de minimarathon in Apeldoorn werden de benen maandagmiddag toch stijf. De maandagavond training werd daarom gebruikt om de stijfheid uit de benen te lopen en dat lukte vrij goed. Maar de hele week merkte ik tijdens het fietsen naar/van het werk dat de benen toch zwaar waren.
Woensdag kreeg ik van Luc de vraag of ik mee wilde naar de Leestencross in Ugchelen. Zijn vrouw was geblesseerd en hij had dus een startbewijs over.
Of ik de LSD training bij Altis zou lopen of 15 km cross door het bos maakte mij niet zo veel uit. Ik gaf wel aan dat ik niet voluit zou lopen.
Zondagochtend dus naar Ugchelen waar de start/finish/wedstrijdsecretariaat bij een kiosk in het bos was. De route was een ronde van 5 kilometer en die kon je 1, 2 of 3 keer lopen. Bij het wedstrijdsecretariaat het startnummer opgehaald en gemeld dat ik het startnummer overgenomen had. Luc melde nog dat het anders erg flauw zou zijn als ik de eerste prijs bij de dames zou ophalen. Met de consumptiebon die bij het startnummer zat een kop koffie besteld. Er stond een harde gure wind en het begon te regenen maar in de kiosk was het warm. Veel lopers bleven dan ook tot vlak voor het startschot binnen. Bij de start stond een grote klok voor de tijdregistratie en daar moesten we het mee doen. De enige chips waren per zakje te koop in de kiosk, er was geen tijdregistratie met chips en matten. Om precies 11 uur het startschot en met zo'n 200 andere lopers begonnen we aan de route.

De bospaden lagen er, gezien de grote hoeveelheid regen in de afgelopen dagen, goed bij maar er bleken stevige klimmetjes in het parcours te zitten. De kilometertijden fluctueerden daardoor flink en het was moeilijk in het ritme te komen. De eerste ronde met Luc opgelopen maar op het einde daarvan merkte ik dat de inspanning van de midwintermarathon nog in de benen zat en de hartslag te hoog lag. Daarom gas teruggenomen en er een training van gemaakt. Als het niet harder kan dan maar kalm aan. De 2e ronde was zwaar ondanks het lagere tempo en ik zou het niet erg gevonden hebben als ik na de 2e ronde klaar was. Maar we zouden 15 kilometer lopen dus gewoon aan de 3e ronde begonnen. En de 3e ronde ging eigenlijk best lekker. De hartslag was gedaald, het trainingstempo beviel goed en uiteindelijk in 1:20:22 gefinished. Luc zat bij de finish te wachten en was tevreden met een eindtijd van 1:13 en een beetje. Na een kop koffie naar huis en de douche opgezocht.

Toch een lekkere trainingsloop gehad, zo werd het op de site van AV Veluwe ook aangekondigd.

Nabrander: het is toch niet helemaal goed gegaan met het overschrijven want uiteindelijk sta ik als 3e bij de dames vermeld. Toch nog een keer een podiumplaats gehaald!

 
De foto's zijn gedownload van internet en zijn gemaakt door Mischa Visser. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Two Oceans Marathon

Zestig van Texel

Coronatijd