Zwaaaaaaaaar......

Soms heb je een dag dat het bijna vanzelf gaat, de andere keer is het hard werken om het tempo acceptabel te houden. Vorige week tijdens de LSD training van 2x45 minuten ging het als vanzelf. De tocht naar Hoevelaken liep lekker en ontspannen en 15,5 km gelopen in gemiddeld 5:45 per kilometer. Na de training met een kopje koffie lekker nagebabbeld en naar huis gefietst.
Op woensdagochtend wilde ik 10 km lopen dus toen mijn vrouw vertrok naar haar werk heb ik de hardloopschoenen aangetrokken en ben gaan lopen. Vanaf het eerste moment was het werken. De benen voelde zwaar aan ondanks dat ik 3 dagen rust heb gehad, de temperatuur lag nog lekker laag, niet te warm, dus daar lag het niet aan. Maar ik heb al eerder gemerkt dat ik na het ontbijt niet te vroeg moet gaan lopen. Op zondag zorg ik ook altijd dat ik voor 8 uur gegeten heb als ik om 9 uur bij Altis train. Uiteindelijk een korte route gelopen van maar 7 km.
Op zondag weer de LSD training. Dit keer weer een warme dag en bij de start scheen de zon al ongenadig. 2x50 minuten ditmaal en de heenweg liep lekker. Met een tempo van net onder de 6 minuten per kilometer een mooi tempo en geen centje pijn. Op het eind ging het wel weer naar de 5:45 per km. De terugweg op 6:00 per km begonnen om nog wat over te houden voor het laatste warme stuk zonder schaduw. 3 km voor het eind sloeg de man met de hamer toe. Was het de warmte in de zon? Ik had toch genoeg gedronken maar nu was het werken, hard werken om het tempo nog een beetje acceptabel te houden. De verkeerslichten helpen dan ook niet echt want het is toch een excuus om even stil te staan. Anyways, toch 17 km gelopen in 1 uur en 44 minuten. Niet snel maar toch weer een stukje verder dan de vorige keer. Die laatste 4 km lukken dan ook wel al is het hopen op betere temperaturen met de Halve van Hoogland.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Two Oceans Marathon

Zestig van Texel

Coronatijd