We zijn er bijna, we zijn er bijna, maar nog niet helemaal.

Deze week vooral aan het klussen geweest waardoor het al vrijdag was voordat ik tijd vond om een rondje te lopen. Om 20:45 vertrokken voor een rondje van 10 km met daarin 3 snelle blokken van 3, 2 en 3 km en daartussen steeds een langzame kilometer. Ik was veel sneller terug dan verwacht want na 51:46 stond ik al weer voor m'n huis.
Zondag de LSD training van 2x55 minuten. De temperatuur was een stuk aangenamer dan vorige week en dat was aan het tempo te merken. De eerste kilometer ging zoals gewoonlijk als groep in een laag tempo maar na de eerste versnelling, elke 10 minuten 2 minuten versnellen, bleef het tempo constant onder de 6 minuten per kilometer. De route liep vandaag door Coelhorst/Hoogland west en na 55 minuten was ik op het Zuidereind voorbij de tunnel onder de A1 op een dikke 9 km van de start. Daarna omdraaien en terug waarbij de langzamere deelnemers vanzelf opgepikt worden en de snellere deelnemers mij oppikten. Vandaag vanwege de lengte een pakje sultana's meegenomen om op de terugweg op te eten en carvan cevitan in m'n water gedaan. Dit zou meer energie moeten geven. Of het echt helpt of dat alleen de gedachte genoeg is weet ik niet, maar ook de terugweg ging zonder problemen al werden de knieen op het einde wel wat stijf. Uiteindelijk na 18,5 kilometer en 1 uur en 50 minuten terug op de atletiekbaan. Bij het uitlopen nog wat ins en outs gedaan en ook nu smaakte de welverdiende koffie weer prima.
De halve marathon afstand is dus al bijna gehaald. Als ik het in- en uitlopen er bij tel heb ik vandaag al 20 km gelopen dus we zijn er bijna. Maar nog niet helemaal, 22 september moet het echt gebeuren.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Two Oceans Marathon

Zestig van Texel

Coronatijd