Training voor de 2 Oceans ten einde

De training voor de 2 Oceans Marathon zit er op. Sinds december heb ik 930 kilometer hard gelopen waaronder de 2 Rivers Marathon, de Asselronde, de 3e kerstdagloop in Arnhem en de Montferlandrun. En de resultaten waren prima: 3 PR's en een hele soepele marathon in 3:56.

De trainingen zelf gingen ook prima. Het leuke is dat ik als assistent trainer de snelle marathongroep op zondag mocht leiden, een groep van mannen met een streeftijd onder de 3:30 op de marathon. De meesten gaan naar Rotterdam maar er heeft ook al iemand in Nicosia de marathon gelopen en er gaat nog iemand mee naar Dusseldorf.
Met gemiddeld 5:20 minuten per kilometer in de duurlopen had ik op een enkele keer na altijd in hartslagzone D1 gelopen. En om mijn vetverbranding te trainen heb ik dit jaar alleen maar water gedronken tijdens de lange duurlopen. Waar ik vorig jaar nog regelmatig een gelletje pakte heb ik dat dit jaar niet gedaan.
Ik kan wel zeggen dat het een prima trainingsperiode is geweest.

Nu nog 2 weken taperen en dan moet er in Kaapstad gepresteerd worden. Dan 2 weken later nog een haasklus in Dusseldorf voor een tijd onder de 4 uur en dan ben ik toe aan een liesbreukoperatie en rust.

Marco heeft van de foto's en filmpjes die we onderweg hebben genomen een leuk filmpje gemaakt:

Reacties

Populaire posts van deze blog

Two Oceans Marathon

Zestig van Texel

Coronatijd