De zak de zak gegeven

Op hemelvaartsdag had ik het voornemen om een echt lange duurloop te gaan lopen in voorbereiding op de Eemmeerloop. Zondags had ik met de loopmaatjes een tocht gelopen van 25 naar Spakenburg waarbij mijn waterzak halverwege lek geraakt was. Thuis gekomen bleek dat er een gaatje zat in de vouw halverweg de zak. Balen natuurlijk want ik had donderdag wel weer een waterzak nodig. Het zou warm worden en 35+ km zonder water was geen optie. Dus op dinsdagavond bij Decathlon weer een nieuwe gehaald want via internet zou het tot zaterdag duren voordat ik die in huis had. Dus op donderdagochtend voor 8 uur de deur uit voor een tocht naar Den Dolder en dan om Amersfoort heen weer terug.

In het begin was het nog frisjes en had ik stijve benen maar na ca. 10 km ging het wat beter en liep ik lekker. Het stuk achter Soest richting Den Dolder en daarna via het Ecoduct, waar ik even stopte om van het uitzicht te genieten, en de Paltz liep heerlijk ondanks de heuvels. Ook de beklimming op de van Weerden Poelmanweg ging makkelijk. De temperatuur liep op en de kilometers vlogen voorbij maar bij Leusden voelde ik nattigheid. Nee he, niet weer..... Ja toch, weer een lekke waterzak en een natte rug. En dat na 25 kilometers. Ik kon er verder weinig aan doen en vervolgde mijn weg. In Bloeidaal na enig twijfelen nog een extra rondje gemaakt op de Wieken en na 37 km en bijna 3,5 uur stond ik weer voor mijn voordeur. Daar kon ik de schade opnemen en vond onderin de zak een klein gaatje. Hoe kan dat? Ik had in dat deel van de rugzak niets anders zitten dan de waterzak, er zaten geen scherpe dingen in en mijn telefoon en portemonnee zaten in een ander vak. En nu zat het gat weer op een andere plaats dan de vorige 2 keren. 3 lekke waterzakken in een jaar waarin ik ca. 20 duurlopen met waterzak gelopen heb en de laatste ging slechts 25 km mee. 1 keer lekkage kan nog, maar dit is onacceptabel.
De rest van de dag lagen mijn portemonnee en telefoon te drogen in de zon.

Op de Decathlon site heb ik mijn beklag gedaan d.m.v. een negatieve review maar tot op heden is die nog niet op de site verschenen. Maar voor mij hoeft het niet meer. Het rugzakje is prima en gebruik ik ook bij het fietsen maar de waterzak hoef ik niet meer. Vandaag maar iets meer geld uitgegeven voor een goede, een Camelbak.



Reacties

Populaire posts van deze blog

Two Oceans Marathon

Zestig van Texel

Coronatijd